(OLD) (ARCHIVED) Puppy Linux Discussion Forum Forum Index (OLD) (ARCHIVED) Puppy Linux Discussion Forum
Puppy HOME page : puppylinux.com
"THE" alternative forum : puppylinux.info

This forum can also be accessed as http://oldforum.puppylinux.com
It is now read-only and serves only as archives.

Please register over the NEW forum
https://forum.puppylinux.com
and continue your work there. Thank you.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups    
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

The time now is Mon 28 Sep 2020, 09:34
All times are UTC - 4
 Forum index » House Training » Users ( For the regulars ) » Pour les francophones
[Résolu] wine: cannot find '/mnt/home/StartPortableApps.exe'
Moderators: Béèm, darkerror05, linuxcbon
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. View previous topic :: View next topic
Page 1 of 2 [21 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Author Message
Argolance

PostPosted: Sat 04 Dec 2010, 15:03    Post subject:  [Résolu] wine: cannot find '/mnt/home/StartPortableApps.exe'  

Hello,
Quote:
wine: cannot find '/mnt/home/StartPortableApps.exe'

C'est le message d'erreur que je trouve à chaque lancement de Toutou FAT dans xerrs.log. Ce fichier exe n'existe pas! Mais quelle est son utilité et, s'il est utile, où peut-on le trouver?

Cordialement!

Last edited by Argolance on Sun 05 Dec 2010, 12:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
vezuve

PostPosted: Sat 04 Dec 2010, 15:19    Post subject:  

Hello,
Serait il en pleine crise ou est ce moi qui est reçu trop de neige, mouais mouais Confused non je crois qu'il passe du côté obscure Embarassed
Sinon tu aurait eu ceci pour info "PortableApps" est un site qui propose une série de logiciel portable qui ne s'installe pas sur le disque est son donc nomade, a leur exécution il y a le logos du programme associé a celui de APPS, évidemment wine sous toutou, il y en a certain qui son récalcitrant, c'est ainsi fait.Je pense que ceci tu devais le savoir Wink

@+

Back to top
View user's profile Send private message 
Béèm

Location: Brussels IBM Thinkpad R40, 256MB, 20GB, WiFi ipw2100. Frugal Lin'N'Win

PostPosted: Sat 04 Dec 2010, 15:23    Post subject:  

Je n'ai pas ce fichier dans /mnt/home non-plus. (J'ai wine 1.3.7)
Je ne peux pas regarder dans le log. Elle est 12Mo et geany dit que ce n'est pas un fichier texte. hmm bizarre.

Use peppyy's puppysearch
Back to top
vezuve

PostPosted: Sat 04 Dec 2010, 16:07    Post subject:  

Hello,
Arrow Béèm la tes dur, car on na pas a savoir la version puisqu'il s'agit de la FAT, sauf si il a mis a jour le wine Wink
Ben c'est normale, quand tu la crée ta FAt tu a du oublié d'enlevé des ou autre choses, car la je viens de fairre l'essai sur une FAT vierge de chez vierge et il m'indique le même message, or comme elle est vierge, elle ne peut y avoir de répertoire home, cqfd.
Allez pour t'éviter de te casser trop la tête voici en français une page de lien expliquant a quoi sert ce logiciel, mais a mon avis vu que tu a des logiciel portable dans programme file, je ne serais pas étonné que l'un y fasse devenir chèvre le toutou est wine ................

@+

Back to top
Jasper

PostPosted: Sat 04 Dec 2010, 16:38    Post subject:  

Hi,

I am not at all sure that I understand this thread, However, I use Wine and PortableApps - if you drag and drop StartPortableApps.exe to your Desktop does it not work when clicked on?

If it does you can edit the description. change its icon etc.

My regards

I expect a mutual friend will translate this note as and if needed.
Back to top
Béèm

Location: Brussels IBM Thinkpad R40, 256MB, 20GB, WiFi ipw2100. Frugal Lin'N'Win

PostPosted: Sat 04 Dec 2010, 17:12    Post subject:  

vezuve wrote:
Hello,
Arrow Béèm la tes dur, car on na pas a savoir la version puisqu'il s'agit de la FAT, sauf si il a mis a jour le wine Wink
@+
Je ne suis pas dans le FAT, d'ou ma précision. Rolling Eyes
J'ai déjà 'installé' des applications portable, mais je n'ai pas eu besoin du StartPortableApps.exe.

Il y a donc anguille sous roche avec le FAT, car ce message ne devrait pas venir si je comprend bien.

Use peppyy's puppysearch
Back to top
Béèm

PostPosted: Sat 04 Dec 2010, 17:14    Post subject:  

Sir Jasper wrote:
Hi,

I am not at all sure that I understand this thread, However, I use Wine and PortableApps - if you drag and drop StartPortableApps.exe to your Desktop does it not work when clicked on?

If it does you can edit the description. change its icon etc.

My regards

I expect a mutual friend will translate this note as and if needed.
The issue here is that in Toutou FAT there is no StartPortableApps.exe and yet there is that message.
Use peppyy's puppysearch
Back to top
Jasper

PostPosted: Sat 04 Dec 2010, 17:46    Post subject:  

Hi Béèm,

Thank you for your help. May I ask if there is the desire to run PortableApps or merely to lose the message?

My regards
Back to top
Béèm

PostPosted: Sat 04 Dec 2010, 17:57    Post subject:  

Sir Jasper wrote:
Hi Béèm,

Thank you for your help. May I ask if there is the desire to run PortableApps or merely to lose the message?

My regards
Argolance wrote:
C'est le message d'erreur que je trouve à chaque lancement de Toutou FAT dans xerrs.log. Ce fichier exe n'existe pas! Mais quelle est son utilité et, s'il est utile, où peut-on le trouver?

Cordialement!
translation wrote:
This is the error message I get when launching Toutou FAT in the xerrs.log. This exe file doesn't exist, but what is its purpose, is it useful and where can it be found.

So this is the isue raised.

Use peppyy's puppysearch
Back to top
Argolance

PostPosted: Sun 05 Dec 2010, 07:24    Post subject:  

Hello,
Au démarrage de Toutou, il est fait appel à StartPortableApps.exe via /root/Startup/portableapptray.
Code:
#!/bin/sh
wine /mnt/home/StartPortableApps.exe

C'est le cas pour toutes les versions de WINE que j'ai testées. J'ai été tenté de le supprimer purement et simplement, vu que les applications portables intégrées fonctionnent correctement sans. Mais supprimer ce qui parait inutile n'est pas la bonne solution! Comme ça n'empêche en rien le bon fonctionnement de Toutou et de WINE, il m'a semblé plus prudent de le conserver. Comme j'ai en vue de faire un nouvel iso de la FAT intégrant les correctifs et mises à jour, j'ai pensé qu'il serait bon de régler ce petit problème (et d'autres!), histoire que ce soit le plus propre possible!

Cordialement!
Back to top
Jasper

PostPosted: Sun 05 Dec 2010, 07:59    Post subject:  

Hi again Argolance,

I am still not following this thread too well, but in case it may help CCleaner works well with many (perhaps all) versions of Wine.

Cordialement
Back to top
Béèm

PostPosted: Sun 05 Dec 2010, 08:19    Post subject:  

Ayant rebooté Lucid 240 maintenant, je pouvais voir le xerrs.log et je constate que le message est là aussi.
Ce n'est donc pas un problème toutou, mais sans doute woof.
Je ouvrirai un fil dans Lucid 240

@Sir Jasper, can you look in your xerrs.log and see if you have the error message (see post 1) also?
If yes which version of puppy?

Use peppyy's puppysearch
Back to top
Argolance

PostPosted: Sun 05 Dec 2010, 08:54    Post subject:  

Hello,
@Sir Jasper
Thank you for your interest in this thread!
Quote:
but in case it may help CCleaner works well with many (perhaps all) versions of Wine.

That's a good thing to know!
Quote:
Hello,
Au démarrage de Toutou, il est fait appel à StartPortableApps.exe via /root/Startup/portableapptray.
Code:
#!/bin/sh

C'est le cas pour toutes les versions de WINE que j'ai testées. J'ai été tenté de le supprimer purement et simplement, vu que les applications portables intégrées fonctionnent correctement sans. Mais supprimer ce qui parait inutile n'est pas la bonne solution! Comme ça n'empêche en rien le bon fonctionnement de Toutou et de WINE, il m'a semblé plus prudent de le conserver. Comme j'ai en vue de faire un nouvel iso de la FAT intégrant les correctifs et mises à jour, j'ai pensé qu'il serait bon de régler ce petit problème (et d'autres!), histoire que ce soit le plus propre possible!

(Durty) Translation:
Quote:
Hello,
At Toutou startup, StartPortableApps.exe is called through /root/Startup/portableapptray.
Code:
#!/bin/sh

It is the case of all the WINE releases I ever tested. I had the temptation to delete it, because portable applications run well without it. But delete what seems to be useless is not a good solution! As Toutou and WINE run fine anyway, I thought it was more cautious to keep it. I plan to make a new FAT Toutou iso, integrating latest changes and updates and thought it should be interesting in solving this small problem (and others!) to make this release as clean as possible.

Best regards!
Back to top
Jasper

PostPosted: Sun 05 Dec 2010, 09:10    Post subject:  

Hi,

In the latest version of the PortableApps platform the file is now named PortableAppsPlatform.exe and it would show at /mnt/home/PortableApps/PortableApps.com/PortableAppsPlatform.exe.

If you do not have the old platform I am sure you can delete all references to the old name.

In Lucid Puppy 5.1 and Luci 2.4.2 I do not have any log reference to the old start file.

My regards
Back to top
Béèm

PostPosted: Sun 05 Dec 2010, 09:19    Post subject:  

Thank you for the update.
I already had a look at the platform suite earlier, but I fail to see what specifically the exe is doing.
Is it a kinda menu system for those portable apps?

Use peppyy's puppysearch
Back to top
Page 1 of 2 [21 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. View previous topic :: View next topic
 Forum index » House Training » Users ( For the regulars ) » Pour les francophones
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum